Modtagne kommentarer, klager og svar
Hos Pizza Propria modtager vi indimellem kommentarer og klager vedrørende vores produkter. Dem prøver vi på at besvare her under FAQ.
Vi kan selvfølgelig lave fejl, og dem forsøger vi på bedste vis at udbedre. I mange tilfælde er der dog tale om simple misforståelser, og dem forsøger vi at svare på her på siden.
“Der er noget galt med det produkt, jeg har modtaget”
Vi vil altid gerne have glade kunder, og for at kunne hjælpe med en klage, har vi brug for at vurdere det produkt, klagen vedrører.
Som udgangspunkt forbeholder vi os retten til at udbedre fejlen.
Hvis du vælger at sende en mail med en klage, kræver vi dokumentation for fejlen i form af billeder – billederne skal indeholde billede af pizzaen i sin helhed, samt af den fejl, du oplever. Vi anbefaler dog at tage kontakt som beskrevet nedenfor i stedet.
Hvis du spiser i restauranten
Tag fat i tjeneren og fortæl dem, hvad der er galt – så kan du få svar med det samme. Hvis du vælger at spise produktet, vurderer vi, at du har accepteret kvaliteten, og der vil ikke efterfølgende blive tilbudt erstatning.
Hvis du har købt din mad direkte hos Pizza Propria
Tag billeder af dine produkter og ring til os på tlf. 81 11 11 07 og aftal, hvornår du kan hente dine erstatningsprodukter. Du skal tage de indklagede produkter med ved afhentning af erstatningsprodukterne.
Hvis du har købt din mad via Wolt, Just-Eat eller Foodora
Tag billeder af din mad, så snart du opdager en fejl eller mangel, så vi har den bedste mulighed for at vurdere sagen. Tag kontakt til den udbyder, som du har købt dine varer igennem.
Vi giver som udgangspunkt ikke pengene retur, men forbeholder os retten til at udbedre eventuelle fejl eller mangler.
“Pizzaen er ikke gennembagt”
Vi bager vores pizze ved 400-500 grader, hvilket gør, at selve bunden under fyldet bliver færdigbagt inden for 30 sekunder. “Cornicionen” (skorpen) og fyldet tager ca. 90 sekunder at færdigbage. På denne måde bevarer man meget mere smag i både dej og fyld, fordi de ikke udtørrer eller bliver overtilberedte.
I Danmark er “downsiden” ved at bage på denne måde, at vi er opdraget med, at en god pizza skal være sprød. Når man transporterer napolitanske pizze, forbliver de ikke sprøde – men de bevarer smagen og kan stadig spises med glæde flere dage efter. Hvis man foretrækker en sprød skorpe, kan man med fordel genopvarme sin pizza ved ovnens højeste temperatur i et par minutter.
Hvis du mener, din pizza ikke er gennembagt, kan du tjekke ved at skære skorpen over, og hvis du finder hvid dej, som kan strækkes ligesom tyggegummi, skal du kontakte os (bare rolig, det er ikke farligt).
“Pizzaen er ikke sprød”
I Danmark er mange opdraget med, at en pizza skal være sprød for at være god. Og derfor modtager vi indimellem henvendelser fra kunder, der tror, vi har lavet en fejl. Men hos Pizza Propria laver vi napolitansk pizza.
Napolitansk pizza sigter mod en blød pizza, og hele produktionsprocessen fra udvælgelse af mel og valg af brænde til afbagningsmetoden afspejler målet.
Melet skal have visse karakteristika for at kunne opnå den rigtige elasticitet. Produktionen af dejen og formningen af dejkuglerne skal foregå på en bestemt måde blot for, at dejen kan holde til den høje afbagningstemperatur. Elementerne til vores ovn er produceret i Italien, og selve ovnen er opført i vores køkken ved håndkraft, fordi det er den type ovn, hvori vi kan bage vores pizzaer på den rigtige måde.
Hvis du vil læse mere om den idéelle napolitanske pizza, kan vi anbefale EU-kommissionens forordning 97/2010.
“Pizzaen er brændt”
Hver mand, sin smag lyder ordsproget, og det kan der være noget om. Når vi bager pizzaer, bliver hver pizza kontrolleret undervejs, og når den forlader ovnen for at sikre, at bunden og skormen er, som vi gerne vil servere den. De sorte pletter giver nemlig også smag til produktet (bitterhed), og det opleves oftest som en god modvægt til fedmen i osten.
Derfor tillader vi også en del sorte pletter, og frasorterer de pizzaer, som, vi mener, er for brændte.
Hvis du alligevel modtager en pizza, som, du mener, er for brændt, skal du tage kontakt til vores personale på tlf. 81 11 11 07 og aftale, hvornår du kan komme og hente en erstatning.
“Pizzaen er kold”
Når man vælger at transportere sin pizza eller lade andre gøre det, vil der naturligt ske en afkøling af produktet. Vi gør vores bedste for at have pizzaerne klar til tiden og holde dem varme indtil afhentning, og det er alt, hvad vi kan gøre.
Vi har i udviklingen af dejen arbejdet med, at størstedelen af vores pizzaer bliver transporteret, og smagen udvikler sig faktisk positivt over tid takt med, at skorpen også bliver blødere.
Hvis man alligevel vil genopvarme pizzaen, anbefaler vi 1-3 minutter i ovnen på højeste temperatur (kundens eget ansvar).
“Der er tilbud i jeres app, gælder de også i restauranten?”
Vores onlinetilbud gælder kun ved onlinebestilling. Vi sparer lidt tid på ikke at skulle modtage ordrer manuelt, og kunden får et tilbud – win-win!
“Min mad var forsinket – jeg vil have kompensation”
Vi forsøger altid at have maden klar til tiden, men det kan jo gå galt… F.eks. vælger vi til tider at lave en ny pizza, hvis vi ikke synes, at den første var god nok, og det tager tid.
Som udgangspunkt giver vi ikke kompensation for forsinkelse, da produktet stadig bliver leveret i den bestilte stand.
“Kartoflerne var rå”
Vi udvander de kartofler, der benyttes på pizzaerne, for at slippe for “den dårlige del” af kartoffelsmagen. Det gør vi, fordi vores pizzaer bliver bagt i meget kort tid, og kartoflerne dermed oftest vil være en smule rå efter bagning. Så er konsistensen lidt rå, men smagen god – det er faktisk meget lækkert!